Ledelse af kreative medarbejdere

Ledelse og fastholdelse af kreative medarbejdere i en stor organisation

14:30
 - 
15:15
Taler
Katrine Klitgaard
Katrine Klitgaard

Om dette oplæg

Hvordan motiverer og fastholder man kreative profiler i en stor virksomhed? Det får du svaret på fra Katrine Marie Klitgaard, Head of Creative i Salling Group, når hun deler ud af sine ledelsstrategier og metoder til at sikre høj trivsel i sit team.


Katrine har de sidste 8 år været ansat i Salling Groups interne bureau, Digital Marketing Agency, hvor hun har ansvaret for 11 kreative profiler. Som Head of Creative fylder ledelse en stor del af hendes arbejde siden forfremmelsen til manager for 6 år siden. Foruden ledelsansvaret består hendes arbejde også i at udarbejde ideer og koncepter til Salling Groups brands Bilka, BR, Netto, føtex og Skagenfood.

Gennem sin karriere har hun stiftet bekendtskab med mange forskellige ledere, og det har lært hende, hvordan hun gerne vil være og – ikke mindst- ikke være. Hun har utallige gange mødt udtalelser om, at man er født som god leder, og at man ikke kan uddanne sig til at blive det. Her er Katrine meget uenig – faktisk tror hun på, at man gennem struktur, metoder og uddannelse netop bliver en meget bedre leder og desuden udvikle sig som menneske. For ledelse er jo også i høj grad at turde bruge sig selv og se sine egne udfordringer i øjnene.

Katrine leder ud fra et empatisk lederperspektiv, hvor tillid og tryghed er bærende fundament for teamets værdier. Med sund feedback-kultur, fokus på styrker og svagheder samt motiverende KPI’er har hun sikret høj trivsel hos sine medarbejdere.  Og nu vil hun gerne dele ud af sine metoder med dig – for god ledelse må faktisk gerne puttes i system. Hun vil bl.a. komme ind på:

-Hvordan personprofiler hjælper til at give feedback

-Hvordan man kan arbejde med styrker og svagheder i sit team

-Hvordan man udarbejder KPI’er, der motiverer og får medarbejderne til at føle sig tættere på den store forretning 

-Hvordan tryghed og empati avler kreativitet

Katrine har en baggrund fra Aarhus universitet med en kandidat i Medievidenskab. Hun har tidligere arbejdet hos CULT som Online Marketing Manager, og har siden 2016 været ansat i Salling Group. Sideløbende med arbejdet har hun taget lederfag på Aarhus University College i Viby, ligesom hun også løbende holder foredrag om både kreativitet og ledelse. 

klar til en inspirerende dag?

Vi ser frem til at se dig til Ledelsesdagen